Syyllisyys

Eilen en kyennyt kirjoittamaan mitään. Olin niin maassa: Itketti kaikki, elämä, kuolema, elämätön elämä, pelko ja turvattomuus.

Tänäänkin on paha olla. Luen lisää sivustoja, joilla kerrotaan, mikä aiheuttaa munuaissyöpää: Kloorivesi - olen aina rakastanut uimista. Kadmium - sitä on kaikessa, mitä rakastan, viljatuotteissa, vihanneksissa, siemenissä ja pähkinöissä, pastassa ja erityisesti sienissä. Ja rihkamakoruissa, niitä käytin aina, kunnes tulin allergiseksi nikkelille ja sitten useimmille muillekin metalleille. Ibuprofeeni ja sen kaltaiset särkylääkkeet. Niitä en ole pystynyt syömään niitä kuin todella pahassa kivussa, vatsa tulee kipeäksi. Olen siis syyllinen. Olen luullut eläväni terveellisesti, mutta se ei ole totta. Olisi pitänyt lukea enemmän, tarkemmin, paremmin. Olisi pitänyt syödä monipuolisemmin, luomua, puhdasta suomalaista ruokaa. Olen vihainen. Korkeakoulutettuna minun olisi pitänyt tietää paremmin, olla niskan päällä, miettiä tarkemmin, mitä suuhuni laitan. Minulla on ollut väärä asenne. Hyvä, nyt se on loppu. En syö enää mitään. Juon vain vettä, desilistran tai kaksi kerrallaan.

Syyllisyys tuo mieleen taas yhden laulun: Nyt joka ikisenä aamuna piru pääsi päällä tasapainoilee,/ räntäsateessa pururadalla niskavilloissa tempoilee, /ja nuoruus menee,/ vanhuus tulee,/ kauas kaikki muu karata saa, vaan joka talvi, kevät, kesä, syys/ palaa syyllisyys./ Joka talvi, kevät, kesä, syys/ palaa syyllisyys./ Joka talvi, kevät, kesä, syys/ pyytää syyllisyys (YUP)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pohjasuru

En enää jaksa odottaa

Silti onnellinen