Takaisin töihin

Eka työpäivä. Ajattelen ja yritän keskittyä siihen, että vain olen. En pysty kuitenkaan. Onneksi mitään palavereja ei ole juuri tänään. Yritän lukea sähköposteja, mutta suurin osa niistä on tarpeettomia. En saa otetta motivaatiosta. En silti ole huolissani. Olen itselleni armollinen, kerrankin. Ehkä sitten parin päivän päästä, tai ensi viikolla, olen taas tuottava kansalainen. Nyt vain yritän jaksaa istua päivän loppuun ja lukea ajatuksella edes. Huomaan kuitenkin, että palaan vanhoihin huonoihin tapoihin. En pysty tekemään yhtä asiaa kerrallaan loppuun. Hypin ruudulla ikkunasta toiseen ja asiasta toiseen. Pitäisi harjoitella keskittymään. Aivot tarvitsevat treeniä keskittymisessä. Ehkä sitten ensi viikolla. Tai sitten kun saan sen kirjan, jossa on keskittymisharjoituksia. Kunhan nyt kirjasto avautuisi taas.

Työpäivän jälkeen olen tyytyväinen. Ensimmäinen päivä on ohi. En ole edes juurikaan väsynyt. Olen valmis lähtemään kävelylle. Tämä on uskomatonta. Olen pelännyt ihan turhaan. Heti tulee mieleen, että ehkä pitäisikin levätä. Pitäisi vaan olla, tekemättä mitään. Minä en osaa, vieläkään. Tai osaan, mutta vain kirjan kanssa. Pitäisi lukea useammin, enemmän, paljon enemmän. Tämä kirjoittaminenkin on vähän niin kuin lukemista. Sanojen pohtimista ja ajatusten ja tunteiden sanoittamista ja tuntemista. Eikö tämä ole juuri hidastamista, pysähtymistä, oman kehon kuuntelemista keskittymistä olennaiseen ja omiin ajatuksiin? Eikö se ole juuri se tavoite, jota tavoitellaan, kun ollaan tekemättä mitään? Ei kai kukaan voi olla tekemättä mitään JA ajattelematta mitään?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pohjasuru

En enää jaksa odottaa

Silti onnellinen